Panellakás felújítása kezdőknek

Panellakás felújítása kezdőknek

Ajtónyílás befalazása Ytong téglával

2018. szeptember 05. - Galacticpiroe

Amire készüljön föl az aki panellakás vásárlását tervezi: nem tudom miért de a 80-as években ajtómániásak voltak az építtetők. Nekünk a bontás során 3 ajtótól is sikerült megszabadulni, és ezzel a lépéssel egy kicsit tágasabbá tenni, és több fényt engedni a lakásunkba. A bontás során nagyjából arra kell figyelni, hogy magunkba ne ejtsünk kárt. Egyébként a konyha és a nappali ajtónál a keret helyét kigletteljük és lefestjük majd a szobával megegyező színre. A hálószoba a mi esetünkben két ajtóval rendelkezik, ebből a hall felé nyílót szűntetjük meg.

Ennél a falnál 60 mm-es betont alkalmaztak a házgyári munkások, így az 50-es Ytong tégla lesz a legjobb választás a falazáshoz, mert így középre rakva marad helyünk a vakolatnak/glettelésnek is.

Első körben ki kell számolnunk a szükséges mennyiségét a tégláknak. Jelen esetben a falnyíláshoz a területe alapján 15 darab téglára lesz szükségünk, úgyhogy vettem 18-at, mert jó lesz az még egyéb más esetben is J

Az Ytong ragasztásához lehet venni gyári Ytong habarcsot, de a legegyszerűbb, ha maradék csemperagasztót használunk. A lényeg, hogyha meszes a ragasztónk, akkor a vizet az Ytong könnyen elszívhatja és berepedezhet.

Természetesen a fal nem az Ytong tégla méretei alapján készült, így szükségünk lesz némi vágásra is amihez én egy fémfűrészt használtam, de kb bármilyen fűrész alkalmas erre (ahogy kapható Ytong fűrész is). Én nem mértem le komolyabban, inkább odatettem a darabolandó téglát a leendő helyére, és ceruzával jelölve a méretét levágtam a felesleges részt. Arra kell figyelni, hogy a ragasztóval mindkét végén bekent tégla nagyobb helyet igényel a száraz  változatnál, így kb. 1 centivel többet kell vágnunk a téglánkból.

received_490828288055805.jpeg

A levágott darab lehet a következő sorban  a kezdő darabunk, így minimalizálni lehet a felesleget, de ebben az esetben (mivel az ajtónyílás 90cm-nél szélesebb néhány centivel) minden sorba kell vágnunk egy néhány centi vékony darabot is.

 A ragasztásnál a tégla tetején kívül minden oldalát előre ragasztóztam, illetve azokat a felületeket is, amivel a ragasztásnál találkozik (eredeti fal, padló, többi tégla), majd ha bent volt egy sor a helyén, akkor a sor tetejére is rákerült egy adag ragasztó. A téglák illesztésénél első körben kézi erőt és egy gumikalapácsot (vagy léc+normál kalapács) érdemes használni, hogy ne törjük össze a téglánkat. A felesleges ragasztót távolítsuk el a fugáktól.

20180901_183605_2.jpg

 

Szintezéshez én egy rövidebb vízmértéket használtam, de egy ajtó helyén olyan nagy görbületeket nem tudunk belerakni a falba. A függőleges síkot az ajtónyílás adta, csak egy egyenes lécet kell csak odatenni a falhoz, amihez képest én szemre lőttem be a fél centit. Ezt érdemes minden sor felrakása után ellenőrizni, mert a felsőbb sorokkal elnyomhatjuk az alsóbbakat.

A felső legutolsó sor lesz a legnagyobb szívás, mert itt keresztbe is be kell vágni a téglát (tuti nem jön ki J), de itt is csak arra kell figyelni, hogy fölfele is meglegyen a kb. 1 centi hézag.

A fal "vakolásához" a megmaradó csemperagasztót javaslom, majd ezt már közvetlenül le lehet gelttelni. Itt is lehet használni a két fal síkját, az lesz a szint, amihez húzzuk az épített falunkra a vakolat anyagot. Ehhez is csak egy vízszintes egyenes léc kell.

A bejegyzés trackback címe:

https://ujitsdfelapanelod.blog.hu/api/trackback/id/tr9614214639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása